• خانه
  • انجمن
  • ثبت نام
  • ورود
  • آرشیو
  • ارتباط با ما
  • طراح قالب
  • مترجم قالب
  • سوالات ریاضی نهم از فصل اول تا پنجم
  • افزایش زمان تدریس درس ریاضی به 3 ساعت در رشته انسانی
  • سوالات ریاضی نهم از معادله خط
  • توان منفی
  • سوالات ریاضی نهم نوبت اول
  • سوالات ریاضی هشتم نوبت اول
  • سوالات ریاضی نوبت اول هفتم
  • نکاتی در مورد تجزیه عبار تهای جبری (فاکتور گیری)
  • سوالات ریاضی نهم نوبت اول
  • سرفصل های کتاب های ریاضی پایه دهم

تبلیغات

موضوعات

  • هفتم
    • نمونه سوالات
    • کتاب
    • تدریس
  • سوم راهنمایی
    • نمونه سوالات
    • کتاب
    • تدریس
  • هشتم
    • کتاب
    • آموزش
  • جالب
    • مطالب
    • شعر ریاضی
  • روانشناسی ریاضی
    • روانشناسی
  • برترین ها
    • عمومی
  • نهم
    • سوالات
    • کتاب
    • فیلم آموزشی

آرشیو

    ارديبهشت 1399
    فروردين 1395
    اسفند 1394
    دی 1394
    آذر 1394
    آبان 1394
    مهر 1394
    شهريور 1394
    تير 1394
    خرداد 1394
    ارديبهشت 1394
    فروردين 1394
    اسفند 1393
    بهمن 1393
    دی 1393
    آذر 1393
    آبان 1393
    مهر 1393
    شهريور 1393
    مرداد 1393
    تير 1393
    خرداد 1393
    ارديبهشت 1393
    فروردين 1393
    اسفند 1392

لینک دوستان

  • دریافت رایگان این قالب
  • مجله ها
  • سوالات دانشگاه پیام نور
  • دیلم دیزاین
  • زنجان نیوز
  • دانلود آهنگ شاد
  • تفریگاه
  • مازند ويدئو
  • کتاب من
  • قلب خورشيد
  • پلی ادو کیشن
  • دیلم سافت
  • کتابخانه الکترونیکی
  • ضمن خدمت فرهنگیان
  • پورتال وزارت آموزش و پرورش
  • دانلود سریال قورباغه
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • ارسال لینک
تبلیغات متنی شما
www.YoueWeb.ir
ماهانه تنها 10 هزار تومان
تبلیغات متنی شما
www.YoueWeb.ir
ماهانه تنها 10 هزار تومان
تبلیغات متنی شما
www.YoueWeb.ir
ماهانه تنها 10 هزار تومان

تبلیغات

    Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

ورود کاربران

    نام کاربری :
    رمز عبور :

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

نظرسنجي

    مطلب مورد علاقه خود را بنویسید ؟




    لطفا صبر کنید لطفا صبر کنید ...

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1475
    کل نظرات کل نظرات : 263
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 493

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 64
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 24
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 8
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 14
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 9
    بازدید هفته بازدید هفته : 171
    بازدید ماه بازدید ماه : 970
    بازدید سال بازدید سال : 7,666
    بازدید کلی بازدید کلی : 3,052,808

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.235.108.188
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 08 اسفند 1399

پربازدید

    دانلود تمامی نمونه سوالات مطالعات اجتماعی پایه هشتم دانلود تمامی نمونه سوالات مطالعات اجتماعی پایه هشتم
     نمونه سوال ریاضی هفتم(فصل اول و فصل دوم) همراه با پاسخنامه تشریحی نمونه سوال ریاضی هفتم(فصل اول و فصل دوم) همراه با پاسخنامه تشریحی
    نمونه سوال ریاضی هشتم (فصل اول ) نمونه سوال ریاضی هشتم (فصل اول )
    حل مسائل ریاضی هفتم حل مسائل ریاضی هفتم
    سخت ترین مسئله ی ریاضی جهان سخت ترین مسئله ی ریاضی جهان
    نمونه سوالات فصل سوم   ریاضی هفتم ( جبرو معادله)   نمونه سوالات فصل سوم ریاضی هفتم ( جبرو معادله)
    زاویه های خارجی و داخلی مثلث ها و شکل های منتظم زاویه های خارجی و داخلی مثلث ها و شکل های منتظم
    انواع مثلث ها انواع مثلث ها
    فیلم های آموزشی روش تدریس ریاضی هفتم و هشتم  برای معلمان فیلم های آموزشی روش تدریس ریاضی هفتم و هشتم برای معلمان
    نمونه طرح درس سالانه ریاضی هشتم نمونه طرح درس سالانه ریاضی هشتم

تصادفی

    ابوسعید سجزی ریاضی دان بزرگ ابوسعید سجزی ریاضی دان بزرگ
    ورزش ویادگیری ریاضی ورزش ویادگیری ریاضی
    بهترین کتابهای کنکور بهترین کتابهای کنکور
    معمای تصویری مکعب باز شده‎ معمای تصویری مکعب باز شده‎
    اهمیت درس ریاضی در زندگی اهمیت درس ریاضی در زندگی
    بهترین ها دردرس ریاضی آموزشگاه شهید مدرس دیلم بهترین ها دردرس ریاضی آموزشگاه شهید مدرس دیلم
    آزمون شبه تیمز - قابل توجه همکارن و دانش آموزان عزیز آزمون شبه تیمز - قابل توجه همکارن و دانش آموزان عزیز
     عوامل موفقیت در تدریس ریاضیات عوامل موفقیت در تدریس ریاضیات
    مریم میرزاخانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا مریم میرزاخانی، برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا
    مسائلی از کلاس هفتم مسائلی از کلاس هفتم

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
گردشکری سلامت در خانه گردشگری ویرا 0 28 malishahidi
تبلیغات اینستاگرام اصفهان 0 14 sadra77
مشاوره دیجیتال مارکتینگ 0 17 sadra77
طراحی سایت وردپرس 0 14 sadra77
Iran tours DanaTrips 0 26 malishahidi
طراحی تخصصی فروشگاه اینترنتی 0 23 minajafari
هتل دی ریتز کارلتن استانبول 0 26 minajafari
ویزای سرمایه گذاری آمریکا eb5 0 17 minajafari
الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟ 0 23 minajafari
بهترین شرکت طراحی سایت در تهران 0 19 minajafari
123456789...6162»

توپ فوتبال 40 تکه ؟

  • موضوع: جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 409
  • نظرات()
  • توپ فوتبال 40 تکه ؟

     
    تاريخ : دوشنبه سیزدهم بهمن 1393

    آیا واقعا یک توپ فوتبال از 40 تکه تشکیل شده است ؟

    همانطور که می دانیم یک توپ فوتبال از 20 شکل شش ضلعی منتظم و 12 شکل پنج ضلعی منتظم تشکیل شده است .ولی از آنجایی که از زمان های قدیم مرسوم بوده به تمام اشیایی که از تعدادی شکل منظم و یا نامنظم تشکیل شده اصطلاح چهل تیکه را بکار می بردند لذا توپ فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این نام را گرفته است.

    مانند قضیه هزار پا که در واقع هزار تا پا ندارد.

     


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت: 17:15
    برچسب ها : توپ فوتبال 40 تکه ؟,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    مسئله حجم پایه هفتم

  • موضوع: هفتم,نمونه سوالات,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 502
  • نظرات()
  • مسئله حجم  پایه  هفتم

    حجم استوانه ای 785  سانتی متر مکعب است.اگر ارتفاع استوانه 10 سانتی متر  باشد شعاع استوانه چند  سانتیمتر است؟ (باراه حل )


    ححم منشوری را بیابید که مساحت قاعده آن لوزی است به قطرهای  12و10        اگر ارتفاع  منشور نصف مساحت قاعده باشد آن را محاسبه کنید.

     

    40 درصد عددی برابر است با  مساحت مربعی به ضلع 60 سانتی متر آن عدد را بدست آورید؟

     

     

    طراح سوال : محمود قاسمی  مدیرسایت


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت: 16:53
    برچسب ها : مسئله حجم,هفتم,تدبر,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    عددپی

  • موضوع: جالب,برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 270
  • نظرات()
  • عدد پی

    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت: 0:34
    برچسب ها : عددپی,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    حل مسائل و تمرینات کتاب ریاضی

  • موضوع: هفتم,کتاب,تدریس,کتاب,تدریس,هشتم ,کتاب,آموزش,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 513
  • نظرات()
  • حل مسائل و تمرینات کتاب ریاضی
     
    ریاضی هفتم ریاضی هشتم
    فصل اول فصل اول
    فصل دوم فصل دوم
    فصل سوم فصل سوم
    فصل چهارم فصل چهارم
    فصل پنجم فصل پنجم
    فصل ششم فصل ششم
    فصل هفتم فصل هفتم
    فصل هشتم فصل هشتم
    فصل نهم فصل نهم

    پسورد فایل زیپ : math-home.ir



    ارسال توسط رضا بوعذار

    تاریخ ارسال پست: شنبه 11 بهمن 1393 ساعت: 11:34
    برچسب ها : حل مسائل و تمرینات کتاب ریاضی,راهنماییجهت دانش آموزان,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    درس پژوهی ومراحل اجرا

  • موضوع: جالب,روانشناسی ریاضی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 394
  • نظرات()
  • درس پژوهی ومراحل اجرا

     

     

    قابل توجه همکاران شرکت کننده در جشنواره درس پژوهی

     

                                           لطفا جهت دانلود کلیک کنید

                                                                                                 پاورپوینت درس پژوهی

     


    تاریخ ارسال پست: شنبه 11 بهمن 1393 ساعت: 11:29
    برچسب ها : درس پژوهی ومراحل اجرا,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    روش‌های صحیح مطالعه دروس استدلالی همچون ریاضی

  • موضوع: هفتم,کتاب,هشتم ,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 376
  • نظرات()
  • روش‌های صحیح مطالعه دروس استدلالی همچون ریاضی


    by مهران سعیدی


    «دیگر حال و حوصله خواندن را ندارم» یا «اینقدر از خواندن این کتاب خسته شده ام» و یا «هر چه بیشتر می خوانم کمتر یاد می گیرم» یا « ده بار خواندم ولی یاد نگرفتم»! این ها جملاتی است آشنا که اکثر دانش آموزان با خود یا با اطرافیانشان مطرح کرده‌اند.

    واقعیت این است که این گروه از فراگیران، روش صحیح مطالعه را نمی‌دانند. یادگیری و مطالعه رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با یکدیگر دارند، تا جایی که می‌توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه بازده یادگیری را افزایش دهیم باید قبل از هر چیز مطالعه‌ای فعال و پویا داشت.


    تاریخ ارسال پست: شنبه 11 بهمن 1393 ساعت: 10:16
    برچسب ها : روش‌های صحیح مطالعه دروس استدلالی همچون ریاضی,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    راه حل های آسان برای یادگیری بهتر ریاضی

  • موضوع: جالب,روانشناسی ریاضی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 1014
  • نظرات()
  • راه حل های آسان برای یادگیری بهتر ریاضی

    1-به موضوع درس  دقت کنید ومطالبی را که به ذهنتان می آید ذخیره ودر جایی که اظهار نظر

    شد بیان کنید 

    2-در حین درس دادن دقت کرده و اشکالات خود را  از معلم بپرسید.(آخر وقت تدریس)

    3-در خانه بعد از استراحت  ده  یا پانزده دقیقه   مطالب درس گفته شده را مر ورکنید وچند تمرین حل کنید. 

    4-در آخر وقت شب ده دقیقه درس جدید را بررسی و نتایج گرفته شده را یاداشت ومرور کنید تا با معلم خود همراه گردید.


    تاریخ ارسال پست: جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 19:29
    برچسب ها : راه حل های آسان برای یادگیری بهتر ریاضی,موفقیت,برنامه,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    لذت دانش آموز بودن ژاپنی ها!

  • موضوع: جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 397
  • نظرات()
  • لذت دانش آموز بودن ژاپنی ها!
     

    بچه های ژاپنی ، دانش آموزانی منضبط و مقرراتی هستند. هیچگاه یک جوان دبیرستانی در حال رانندگی دیده نمی شود. آنها به طور معمول مسافت خانه تا مدرسه را با دوچرخه یا پیاده می روند. گاهی وقتها از اتوبوس و قطار هم استفاده می کنند و چندین بار مسیر خود را تغییر می دهند. اصلا جای تعجب نیست که یک دانش آموز ژاپنی برای رسیدن به مدرسه خود 2 تا 3 ساعت در راه باشد. آنها در تمام طول راه از قوانین مدرسه ای که در آن درس می خوانند پیروی می کنند. به عنوان مثال خوردن آدامس و پفک ، خواندن کتاب هنگام راه رفتن و هر چیز دیگری که شهرت و اعتبار مدرسه شان را زیر سوال ببرد، ممنوع است.

    بیشتر جوانان ژاپنی که با قطار و اتوبوس به دبیرستان های خود می روند موظفند چنانچه مسافری سوار شود از جایشان بلند شوند و صندلی خود را به او بدهند. در این کشور معلم و استاد در کلاس ریاست می کنند و هر چه بگویند باید اجرا شود.


    تاریخ ارسال پست: جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 19:24
    برچسب ها : لذت دانش آموز بودن ژاپنی ها!,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    فرمول هایی برای محاسبه مساحت و محیط و حجم

  • موضوع: تدریس,جالب,عمومی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 652
  • نظرات()
  • فرمول هایی برای محاسبه مساحت و محیط و حجم

     

    1) مساحت مـــربع = یـــک ضلع به توان۲
    محیــط مـــربــــع = یک ضلع × 4

    2) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
    محیط مستطیل = ( طول + عرض) × 2

    3) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) تقسیم بر۲

    محیط مثلث = مجموع سه ضلع

    ۴) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع
    محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع

    ۵) مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) تقسیم بر ۲

    محیط لوزی = یک ضلع × 4

    ۶) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع
    محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × 2

    ۷) مساحت دایره = عدد پی ( 14/3 ) × شعاع × شعاع
    محیط دایره = عدد پی ( 14/3 ) × قطر

    ۸) مساحت کره = 4 × 14/3 × شعاع به توان دو

    حجم کره = چهار سوم × 14/3 × شعاع به توان سه

    ۹) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × 14/3 

    ۱۰ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش

    ۱۱ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع
    حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه)

    ۱۲ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم

    ۱۳) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع

    سطح کل استوانه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده )

    ۱۴) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی
    مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی

    ۱۵) حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع

    16)مجموع دو قطر ضربدر نصف پی=محیط بیضی

    17)محیط ضربدر نصف سهم=مساحت چند ضلعی منتظم

    (فاصله مرکز دایره محاطی تا هرضلع =سهم)

     



    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 08 بهمن 1393 ساعت: 16:2
    برچسب ها : فرمول هایی برای محاسبه مساحت و محیط و حجم,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    دوازده تعریف برای مربع

  • موضوع: هفتم,کتاب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 432
  • نظرات()
  • دوازده تعریف برای مربع
     
    تاريخ : دوشنبه ششم بهمن 1393

     

    ریاضیات چگونه یک مفهوم ریاضی را تعریف می‌کند؟

    تعریف مفاهیم در ریاضیات با تعریف مفاهیم در علوم دیگر متفاوت است. تعریف یک مفهوم در ریاضی، لیستی از ویژگی‌های آن مفهوم را ارائه می‌دهد. یک مفهوم در ریاضی تنها وقتی مثالی از یک مفهوم ریاضی است که تمامی شرایط تعریف آن مفهوم و نه فقط بیشتر آن‌ها، را داشته باشد. علاوه بر این، تعریف به گونه‌ای بیان می‌شود که مفهوم تعریف شده به یک مفهوم "خوش تعریف" موجود متعلق باشد و قبل از همه این‌ها، استفاده درست از واژه‌ها، نمادها و ویژگی‌ها با دقت رعایت می‌شود.


    آیا یک مفهوم ریاضی فقط یک تعریف دارد؟

    البته که نه!

    یک مفهوم، بسته به دانش شما درباره دیگر موجودات ریاضی، می‌تواند از راه‌های (به صورت‌های) متفاوتی تعریف شود. زاسکین و لیکین  در مطالعه‌ای بیان کردند که تعاریفی که دانش‌آموزان از مفاهیم ارائه می‌دهند، بازتابنده دانش ریاضی آن‌ها است. مثال‌هایی از تعاریف این تحقیق در ادامه آمده است. آیا به نظر شما همه این تعاریف درست هستند؟

    مربع چیست؟

    1. مربع یک چندضلعی است که چهار ضلع دارد.
    2.  مربع یک چهارضلعی است که همه اضلاع و همه زاویه‌هایش با هم برابرند.
    3.  مربع یک چهارضلعی است که اضلاعش با هم برابرند و هر زاویه‌اش 90 درجه است.
    4.  مربع یک مستطیل با اضلاع برابر است.
    5.  مربع یک مستطیل است که قطرهایش بر هم عمودند.
    6.  مربع یک لوزی است که زوایایش با هم برابرند.
    7.  مربع یک لوزی است که قطرهایش با هم برابرند.
    8.  مربع یک متوازی الاضلاع است که اضلاع مجاور و زوایای مجاور آن با هم برابرند.
    9.  مربع یک متوازی الاضلاع است که قطرهایش با هم برابر و بر هم عمودند.
    10.  مربع یک چهارضلعی است که 4 محور تقارن دارد.
    11.  مربع یک چهارضلعی است که تحت دوران 90 درجه متقارن است.
    12. مربع مکان هندسی همه نقاط یک صفحه است که مجموع فواصلشان از دو قطر به یک اندازه است.

     


    تاریخ ارسال پست: سه شنبه 07 بهمن 1393 ساعت: 13:0
    برچسب ها : دوازده تعریف برای مربع,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    مکمل کلاس ریاضی

  • موضوع: جالب,برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 416
  • نظرات()
  • مکمل کلاس ریاضی

     

     

     

    تحقیقی درباره ی یادگیری مطالب ریاضی
     

    دانشمندان اسپانيايي با انجام بررسي هايي دريافتند اگر مسائل رياضي با صداي بلند خوانده مي شوند آسان تر حل مي شوند.

     

    محققان دانشگاه گرانادا در تحقيقات خود نشان دادند كه اگر با صداي بلند تكاليف رياضي دشوار خوانده شوند مي توان به راه حل صحيح آنها به روشي ساده تر دست يافت.


    برپايه اين تحقيقات، فكر كردن با صداي بلند به حل سريع تر مسائل رياضي كمك مي كند.


    همچنين اين دانشمندان مشاهده كردند كه كشيدن اشكال مرتبط با مسائل رياضي نيز مي تواند براي يافتن راه حل درست مفيد باشند، چرا كه اين اشكال در واقع نمادي گرافيكي از مسئله هستند.

    اين پژوهشگران از گروهي از دانشجويان سال آخر رشته رياضي خواستند كه مسائل رياضي را در اتاق هاي مجزا و به تنهايي حل كنند و درحالي كه اين دانشجويان مشغول حل مسائل بودند از آنها فيلمبرداري كرده و مشاهده كردند كساني كه با صداي بلند فكر مي كردند و يا اشكال مسئله را مي كشيدند با سرعت بيشتري به راه حل صحيح مي رسيدند.

    نتايج اين تحقيقات تائيد مي كند كه نمادها نقش مهمي در فكر كردن به رياضي ايفا مي كنند و به بهتر درك مفاهيم رياضي كمك كرده و با تحريك فكر، آن را براي رسيدن به راه حل مسائل توسعه مي دهند.

     

     

    با تشکر از صدف عزیز


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 06 بهمن 1393 ساعت: 22:23
    برچسب ها : مکمل کلاس ریاضی,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    موفقیت چیست

  • موضوع: جالب,برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 279
  • نظرات()
  • موفقیت چیست
    مرد جوانی از سقراط پرسید راز موفقیت چیست.
    سقراط به او گفت،
    "فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفّقیت را به تو بگویم."
    صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود رفت.
    سقراط از او خواست که به سوی رودخانه او را همراهی کند. جوان با او به راه افتاد.
    به لبهء رود رسیدند و به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانهء آنها رسید.
    ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد. جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر قوی بود که او را نگه دارد.
    مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را خلاصی بخشد.
    همین که به روی آب آمد، اوّل کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه فرو فرستاد.
    سقراط از او پرسید،
    زیر آب که بودی، چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟
    گفت، "هوا."
    سقراط گفت،
     
    "هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفقیت را مشتاق بودی، تلاش خواهی کرد که آن را به دست بیاوری؛راز دیگر ندارد."

     



      [ محمدرضا شاکر ]
     

    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 06 بهمن 1393 ساعت: 13:40
    برچسب ها : موفقیت,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    فراکتال ها وجود نظم در طبیعت

  • موضوع: جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 409
  • نظرات()
  • فراکتال ها وجود نظم در طبیعت
     
    تاريخ : دوشنبه ششم بهمن 1393

     الگوهای هندسی - فراکتال ها  وجود نظم در طبیعت  


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 06 بهمن 1393 ساعت: 13:34
    برچسب ها : فراکتال ها وجود نظم در طبیعت,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    نمونه سئوال ریاضی هفتم نوبت اول

  • موضوع: هفتم,نمونه سوالات,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 404
  • نظرات()
  • نمونه سئوال ریاضی هفتم نوبت اول


    ادامه مطلب

    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 06 بهمن 1393 ساعت: 6:53
    برچسب ها : نمونه سئوال ریاضی هفتم نوبت اول ادامه مطلب,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    عنوان فصل ها و دروس كتاب رياضي پايه نهم

  • موضوع: جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 317
  • نظرات()
  • عنوان فصل ها و دروس كتاب رياضي پايه نهم
     

    عنوان فصل ها و دروس كتاب رياضي پايه نهم


    تاریخ ارسال پست: یکشنبه 05 بهمن 1393 ساعت: 18:47
    برچسب ها : عنوان فصل ها و دروس كتاب رياضي پايه نهم,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    صفر باش......

  • موضوع: جالب,مطالب ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 481
  • نظرات()
  • صفر باش......



    تاریخ ارسال پست: شنبه 04 بهمن 1393 ساعت: 8:28
    برچسب ها : صفرباش,ارزش,صفر,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    معمای جابجا کردن چوب کبریت ها

  • موضوع: هفتم,هشتم ,جالب,مطالب ,عمومی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 372
  • نظرات()
  • معمای جابجا کردن چوب کبریت ها

    ۱۲چوب کبریت را مانند شکل بالا بچینید.

    با جا به جا کردن و حرکت دادن فقط ۳ چوب کبریت سه مربع کامل بسازید.


    تاریخ ارسال پست: شنبه 04 بهمن 1393 ساعت: 8:11
    برچسب ها : معمای جابجا کردن چوب کبریت ها,هوش,حوصله,تفکر,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    هفتمین دوره مسابقات ریاضیات کانگورو در ایران

  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 454
  • نظرات()
  •  

     

     

    مدارس و مراکز آموزشی که مایل به دریافت نسخۀ چاپی این پوستر می باشند، با دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو در ایران تماس بگیرند.

     


    تاریخ ارسال پست: شنبه 04 بهمن 1393 ساعت: 7:59
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    تقریب قطع کردن گرد کردن

  • موضوع: هفتم,هشتم ,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 385
  • نظرات()
  • تقریب قطع کردن گرد کردن

    نویسنده :عفت فتحی باغبادرانی

     

       پاور پوینت تقریب (قطع کردن و گرد کردن)

    آموزش تقریب (قطع کردن و گرد کردن) اعداد با شعر


    قطع کردن :

    مرتبه رو در بیار                           زود زیر آن خط بذار

    تا اینجا رو نگه دار                       ادامه اش صفر بذار

    به این میگن قطع کردن           یاد می گیری تو حتما

     

    گرد کردن :

    مرتبه رو در بیار                                     زود زیر آن خط بذار

    بعدیش رو، دایره بذار                                  از دایره خبر دار

    اگه داره صفر تا چهار                               ادامه رو صفر بذار

    اما بیشتر شد ز چار                             روی قبلی یک بذار

                                                               ادامش رو صفر بذار                           گرد همینه، ای هشیار

     

    تقریب به معنی نزدیک کردن می باشد. هر گاه مقدار محاسبه شده با مقدار واقعی برابر نباشد ، به آن «مقدار تقریبی» می گوییم.

    برای نمایش مقدار تقریبی به جای علامت « = » از علامت « ~ »استفاده می شود و برای اینکه حدود تقریب ( اختلاف عدد واقعی با عدد تقریبی) مشخص شود از عبارت «با تقریب کمتر از ...» استفاده می کنیم.

     

    مثال: « با تقریب کمتر از 1000»     23000  ‍~  23154

    به عبارتی: اختلاف عدد واقعی با عدد تقریبی از 1000 کمتر است.

    تقریب زدن اعداد به دو روش انجام می شود. روش قطع کردن و روش گرد کردن

     

    می خواهیم مقدار تقریبی عدد 105/4375 را با تقریب کمتر از 100 به روش قطع کردن حساب کنیم.

    برای این کار عددهایی که در مرتبه ده تایی، یکی، یک دهم، یک صدم و یک هزارم قرار دارند از بسته های 100 تایی کمترند، پس وقتی می گوییم با تقریب کمتر از 100 یعنی رقم هایی با ارزش کمتر از 100 نادیده گرفته می شوند و در هر ستون به جای آن ها عدد صفر قرار می گیرد.

     

    روش گرد کردن:

    در روش گرد کردن باید به مقادیری که از تقریب مورد نظر کمترند ، توجه کنیم . در جدول ارزش مکانی زیر وقتی تقریب کمتر از 100 مورد نظر است ، از 9 ده تایی ، 5 یکی ، 2 تا یک دهم ، 3 تا یک صدم و 7 تا یک هزارم  صرف نظر می شود و به جای آن ها صفر قرار می دهیم. اما چون عدد 237/395 به عدد 400 نزدیک تر است ، رقم 3 به 4 تبدیل می شود.

     

    در روش گرد کردن قاعده بر این است که اگر نخستین عدد از عددهایی که حذف می کنیم ، برابر 5 یا بزرگتر از 5 باشد ، باید به آخرین رقمی که حذف نمی شود یک واحد اضافه کنیم. مثلا اگر بخواهیم عدد 874/28 را با تقریب کمتر از 1/0 گرد کنیم ، آنرا به صورت 900/28 می نویسیم.

    اما اگر نخستین رقم از رقم های حذف شده کوچکتر از 5 باشد ، رقم های باقیمانده را دست نمی زنیم.

    مثلا اگر بخواهیم عدد 874/28 را با تقریب کمتر از 01/0 گرد کنیم ، آنرا به صورت ۸۷۰/28 می نویسیم.

    مثالها توجه کنید:

     گردکردن  قطع کردن  تقریب کمتر از  عدد
     55  54  1  54.95
     32.72  32.71  0.01  32.717
     5  4.9  0.1  4.99
     100  0  100  53
     5000  5000  1000  5493

    تاریخ ارسال پست: جمعه 03 بهمن 1393 ساعت: 8:48
    برچسب ها : تقریب قطع کردن گرد کردن,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    هندسه(1) راسها –یالها-وجه ها قطر

  • موضوع: هفتم,تدریس,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 683
  • نظرات()
  • هندسه(1) راسها –یالها-وجه ها قطر

     

    نویسنده :عفت فتحی باغبادرانی

    هندسه مسطحه:درباره سطح شکلها مثل خطها،دایره ها،مثلث ها،و...شکلهایی که بتوان آنهارا روی یک صفحه رسم کرد.
    هندسه سه بعدی (فضایی) درباره موضوعهاواشکال فضایی مثل مکعب ها،منشورها.هرمهاو... است.تذکر:سعی کنید بعضی شکهای مختلف را  تا جایی که یاد گرفته اید رسم کنید.درادامه مطلب

     ارتفاع: پاره خطی است که از رأس  به  قاعده ی عمود است
    وجه   = یک سطح  که یک چندوجهی را به وجود اورد ،را وجه گویند    ABHD     یک وجه است مکعب مستطیل 6 وجه دارد.

    محل تقاطع وجه هایا محل اتصال دوسطح را یال گویند.  همچنین به ضلعهای چند وجهی یال گو یند.   AB  یک یال است .مکعب مستطیل 12 یال دارد.   

    یک راس (جمع آن رئوس است.)یعنی نقطه ای که دو یا چند خط مستقیم به هم برخورد کنند.(گوشه) گویند. A,  B    ,  C  سه راس مکعب مستطیل هستند.راس های دیگر کدامند؟


    A  و  C   دو راس متقابل هستند زیرا در یک وجه قرار ندارند پاره خطی که دو راس متقابل را به هم وصل کند قطر نام دارد.  C A قطر مکعب مستطیل است. قطر های دیگر کدامند؟مکعب مستطیل 4 قطر دارد.


       ضلع= = پاره خطی که دو راس را به هم متصل کندضلع گویند.

       این 4وجهی 4راس 6 یال دارد.   این 5ضلعی 5 گوشه و5ضلع دارد


    محل تقاطع هر دو وجه  را یال  می نامیم
    فرمول چند وجهی ها:اگرتعداد یالها (ضلعها)را از  مجموع وجه ها و تعدادرئوس کم کنیم همیشه 2 به دست می اید.
    مثال=4 وجهی   ( تعداد وجه4تا)،(تعداد راسها 4تا)،(تعداد یالها6تا) 2=6-4+4شما 6وجهی وبیشتر را امتحان کنید.

       یال  وجه  راس
     منشور 4پهلو-  12  6  8
     4 وجهی  6  4  4

    منشور 5 پهلو-15  یال     --2قاعده-10راس-وجه جانبی5تا
    منشور 3 پهلو-9 یال-  2 قاعده   -6راس-وجه جانبی3تا
    منشور6پهلو-  18 یال- 2 قاعده-12 راس-وجه جانبی6تا     






    تاریخ ارسال پست: جمعه 03 بهمن 1393 ساعت: 8:27
    برچسب ها : هندسه(1) راسها –یالها-وجه ها قطر,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    راه حل جالب در ضرب دو رقمی های کمتر از بیست

  • موضوع: هفتم,تدریس,هشتم ,آموزش,برترین ها ,عمومی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 356
  • نظرات()
  • راه حل جالب در ضرب دو رقمی های کمتر از بیست

    گریکی بپرسه 2×3چندمیشه؟ فورا درکمال سادگی میگی:6 تا
    واگر بپرسند چقدر طول کشید تاحلش کردی؟ هم فورا میگی: ایکی ثانیه
    حالا اگر ازت خواستند که 13×12 را در همین مدت کوتاه حل کنی، میتونی؟
    حتما کمی مردد میشی ویا ماشین حساب را بکارمیگیری
    نه، نه بدون استفاده ازماشین حساب
    یک روش ریاضی بسیار ساده(اما درحدموشک) هست که درعرض چندثانیه مساله راحل میکنه ودقیق، دقیق وسریع
    واین برای حل اعداد از11 تا19 باهمان سرعت اعداد از1 تا9 هست باما باش تاراه حل را کشف کنی

    اینم راهکار:
    12 × 13
    عدد (2) را در (3) ضرب کن ودراول حاصلضرب (سمت راست بگذار6)
    وخودهمین عدد را باهم جمع کن ودرکنارش بگذار(5)
    وعدد 1 که خودش هست و در اول بزار
    حاصلضرب میشه:156

    یه مثال دیگه میزنم تاخوب تو کله تون جابره :
    12×14=؟
    4×2=8                               
    4+2=6
    با عدد یک که درآخر میزاریم پس میشه: 168

    ویه مثال دیگه تاحسابی جابیفته:
    11×13=؟
    1×3=3
    1+3=4
    وعدد 1 را درآخر جابدین حاصلش میشه: 143

    این راه حل بسیار ساده وسریع را یاد بگیرید بدردتون می خوره


    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 17:18
    برچسب ها : راه حل جالب در ضرب دو رقمی های کمتر از بیست,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    عدد بعدی؟

  • موضوع: هفتم,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 445
  • نظرات()
  • عدد بعدی؟
     
    در  سری عددی ای که در این معمای جالب آورده شده عدد بعدی چه عددی میتونه باشه ؟ 
     
     975949
    634536
    182018
    ؟

    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 17:11
    برچسب ها : عدد بعدی؟,معما,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    دانلود نرم افزار Math Ref

  • موضوع: جالب,مطالب ,برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 436
  • نظرات()
  • دانلود نرم افزار Math Ref
     

    نصب این نرم افزار Math Ref می توانید به 1400 فرمول دروس ریاضی، فیزیک و شیمی دسترسی داشته باشید. کافیست اطلاعات و داده ها را وارد نرم افزار کنید و راه حل مورد نظرتان را انتخاب کنید تا برنامه اقدام به محاسبه کند.

    دانلود کنید

    قابل اجرا در اندروید 2.3 و بالاتر
    حجم نرم افزار: 18.9 مگابایت


    ارسال توسط ابراهيم رحمني

    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 17:9
    برچسب ها : دانلود نرم افزار Math Ref,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    یک کاغذ را چند بار میتوان تا کرد

  • موضوع: جالب,روانشناسی ریاضی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 311
  • نظرات()
  • یک کاغذ را چند بار میتوان تا کرد
     

    شاید تا کنون شده باشد که در مواقعی که بیکار هستید یا اینکه انتظار خبر مهمی را می کشید برای سرگرم کردن خودتان کاغذی را که در اطرافتان هست بردارید و شروع به تا کردن آن کنید و بعد از چند بار متوجه شوید که دیگر نمی شود کاغذ را تا کرد. در این صورت یا از تا کردن کاغذ منصرف می شوید یا آن را باز می کنید و دوباره شروع به تا کردنش می کنید... البته ممکن است قبل از اینکه به آن زمان برسید خبر مهم به شما داده شود و کاغذ را به جای اولش برگردانید !!!

    این مسئله را همه ما تجربه کرده ایم اما شاید هیچ کدام از ما به طور جدی روی آن فکر نکرده باشیم.

    اگر ورق را هر بار طوری تا کنید که اندازه آن نصف شود بیش از 7 یا 8 بار نمی توانید آن را تا کنید. مهم نیست ورق اولیه شما چقدر بزرگ باشد. شاید تا به حال این قضیه را شنیده باشید و سعی کرده باشید که آن را امتحان کنید و متوجه شده باشید که تا کردن کاغذ بیش از7 یا 8 بار بسیار سخت است. آیا می توان گفت که این اعداد یک محدودیت مستدل و عمومی برای تا کردن کاغذ هستند؟

    فرض کنید شما کاغذی را انتخاب کرده اید که دارای پهنای w و ضخامت t است . اگر شما شروع به تا کردن ورق از یک سمت بکنید وقتی به جایی برسید که دیگر نتوانید کاغذ را تا کنید یک نوار باریک خواهید داشت.
    با هر تا کردنی ضخامت کاغذ دو برابر می شود و پهنای آن نصف خواهد شد. یعنی بعد از N بار تا کردن ضخامت خواهد بود و البته مشخص است که پهنا می شود و نسبت ضخامت به پهنا برابر می شود.
    اگر با کاغذی به پهنای 11cm و ضخامت 0.002cm این کار را انجام دهید بعد از 7 بار تا کردن نسبتt/w برابر 1/6 می شود. این بدان معنیست که اندازه ضخامت از پهنا بیشتر می شود و در نتیجه دیگر قادر به تا کردن کاغذ نخواهید بود. اگر این کاغذ را 50 بار بزرگتر کنید شاید بتوانید آن را تا 10 بار هم تا کنید.

    اگر به صورت متناوب کاغذ را از عرض و طول تا کنید ممکن است تعداد دفعات بیشتری بتوانید به تا کردن کاغذ ادامه دهید. در این صورت هر بارضخامت دو برابر می شود در صورتی که پهنا هر دو دفعه یک بار نصف می شود.

    چندین سال پیش هنگامی که بریتنی گالیوان در دبیرستان درس می خواند با این مسئله رو به رو شد که چگونه کاغذی زا 12 بار تا کند . او باید برای گرفتن نمره از یکی از کلاسهایش این مسئله را حل می کرد. بعد از آزمایش راه های مختلف او موفق شد که ورقه نازکی از طلا را 12 بار تا کند. اما مسئله طرح شده در باره کاغذ بود و نه طلا.


    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 17:5
    برچسب ها : یک کاغذ را چند بار میتوان تا کرد,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    شناخت ویژگی های دانش آموزان

  • موضوع: جالب,روانشناسی ریاضی,روانشناسی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 872
  • نظرات()
  • شناخت ویژگی های دانش آموزان

     

    شناخت ویژگی های دانش آموزان

    مقدمه

    شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند....

    شناخت ویژگی های کودکان، نوجوانان و جوانان و تفاوت آنان در سنین مختلف رشد و دوره های مختلف تحصیلی، مهم ترین وظیفه و نقشی است که صاحب نظران تعلیم و تربیت از معلمان و سایر کارکنان مدارس و در موارد زیادی از خانواده ها انتظار دارند؛ زیرا دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و عناصر و ارکان دیگر آموزش و پرورش در خدمت رشد و تربیت آنان می باشند. از این رو ضرورت دارد والدین و کارکنان مدارس از طریق به کار بردن روش ها و فنون و ابزار مختلف به شناخت ویژگی های جسمی، عاطفی، روانی، اخلاقی و اجتماعی هر یک از کودکان و نوجوانان و جوانان آشنایی کامل پیدا کنند.


    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 16:54
    برچسب ها : شناخت ویژگی های دانش آموزان,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    اسلایدهای فصل ششم کتاب ریاضی پایه هشتم : مثلث

  • موضوع: هشتم ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 747
  • نظرات()
  • اسلایدهای فصل ششم کتاب ریاضی پایه هشتم : مثلث

    • رابطه ی فیثاغورس (ص 84)
    • شکل های هم نهشت (ص 88-89)
    • مثلث های هم نهشت (ص 93-95)




    تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 02 بهمن 1393 ساعت: 7:12
    برچسب ها : رابطه ی فیثاغورس (ص 84),اسلایدهای فصل ششم کتاب ریاضی پایه هشتم : مثلث,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    فرمول های سطح و حجم

  • موضوع: هفتم,تدریس,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 615
  • نظرات()
  • فرمول های سطح و حجم

    پ

    استوانه:

    رابطه های مهم:

    حجم استوانه
     = ارتفاع×مساحت قاعده(دایره)


    مساحت جانبی استوانه = ارتفاع×محیط قاعده(دایره)


    مساحت کل استوانه =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی 

     منشور ها

    رابطه های مهم:

    حجم منشور = ارتفاع × مساحت قاعده


    مساحت جانبی منشور= ارتفاع × محیط قاعده


    مساحت کل منشور =مساحت دو قاعده + مساحت جانبی 

       ننننننننننن

    مکعب مستطیل :

    عرض × طول ×  ارتفاع   =  حجم    

                          

    (  طول  ×  ارتفاع     )2 +  (عرض  ×  ارتفاع   )2 = مساحت جانبی


     

    (عرض ×  طول  )2 + مساحت جانبی  =  مساحت کل

    شششش

    مکعب

     ضلع× ضلع × ضلع  =  حجم


     ( ضلع ×ضلع )4  =  مساحت جانبی


     

     (  ضلع ×ضلع(   6=  مساحت کل

     

    هرم

     

     

     

                                     

     مساحت قاعده ×   یک سوم  ×  ارتفاع  = حجم هرم


    سهم  × محیط قاعده ×  یک دوم    =  مساحت جانبی


      مساحت قاعده  +  مساحت جانبی =  مساحت کل


    مخروط : 


    رابطه های مهم :

     ارتفاع × مساحت قاعده× یک سوم=حجم مخروط


    مولد × محیط قاعده ×  یک دوم  = مساحت جانبی

     


     

     

    مساحت قاعده + مساحت جانبی = مساحت کل


    حجم های کروی :

     

    رابطه های مهم :  

                                  

    شعاع به توان 3  ×عدد پی ×   چهار سوم      = حجم کره


     



    شعاع به توان2 × عدد پی × 4  =مساحت کره

     


    برگرفته شده از goodmath4.blog.ir


    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 بهمن 1393 ساعت: 23:33
    برچسب ها : فرمول های سطح و حجم,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    تصویر ونکات زیبا

  • موضوع: برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 311
  • نظرات()
  • استادگفت:با دوست جمله بساز.....خندیدم لبخند

    صفر داد!!

    اما او هرگز ندانست با دوست دنیا می سازند....

    نه جمله

    نویسنده : محمدرضا بنادکوکی ;

    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 بهمن 1393 ساعت: 22:7
    برچسب ها : تصویر,نکات,زیبا,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    نکته های مهم کتاب های ریاضی راهنمایی جهت زدن تست آزمون های ورودی دبیرستان ها

  • موضوع: جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 544
  • نظرات()
  • نکته های مهم کتاب های ریاضی راهنمایی جهت زدن تست آزمون های ورودی دبیرستان ها
    نکته های مهم کتاب های ریاضی راهنمایی  جهت زدن تست آزمون های ورودی دبیرستان ها


    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 بهمن 1393 ساعت: 21:59
    برچسب ها : نکته های مهم کتاب های ریاضی راهنمایی جهت زدن تست آزمون های ورودی دبیرستان ها,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    خودآزمون سطح و حجم

  • موضوع: هفتم,نمونه سوالات,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 328
  • نظرات()
  • خودآزمون سطح و حجم

     | نویسنده : فرنوش کمایی
    دریافت فایل

    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 بهمن 1393 ساعت: 14:16
    برچسب ها : خودآزمون سطح و حجم,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    جزوه ی سطح و حجم

  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 607
  • نظرات()
  • جزوه ی سطح و حجم
    نویسنده : فرنوش کمایی

    ص1 

    ص2

     


    تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 01 بهمن 1393 ساعت: 14:12
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    نشانه ها و درمان اختلال ریاضی

  • موضوع: جالب,مطالب ,روانشناسی ریاضی,عمومی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 533
  • نظرات()
  • نشانه ها و درمان اختلال ریاضی
     

    نشانه ها و درمان اختلال ریاضی

    در شرایطی عملی، والدین یا معلمین ممکن است نشانه‌های زیر را در اختلال ریاضی مشاهده کنند. این نشانه‌ها از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و همه نشانه‌ها در یک فرد دیده نمی‌شود و ممکن است کودک با توجه به نوع اختلال ریاضی، دارای دسته‌ای از این نشانه‌ها باشد.

     

    •  مشکل در خواندن و نوشتن اعداد
    •  مشکل در مرتب کردن اعداد به منظور انجام محاسبات
    •  ناتوانی در انجام محاسبات
    •  ناتوانی در فهمیدن مشکل عبارت
    •  مشکل نامیدن واژه‌های ریاضی
    •  فهمیدن مشکلات عبارت
    •  نفهمیدن مفاهیم ریاضی مانند «بزرگ‌تر از» یا «کوچک‌تر از»
    •  مشکل در تشخیص علایم عملیاتی ریاضی مانند علائم جمع و تفریق، ضرب و تقسیم
    •  ناتوانی در یادسپاری اطلاعات ریاضی پایه مانند جدول ضرب
    •  ناتوانی در ادامه و توالی مراحل حل مسأله
    •  ناتوانی در کپی کردن اعداد
    •  نادیده گرفتن علائم عملیات ریاضی مانند عملیات جمع و تفریق، ضرب و تقسیم
    •  نفهمیدن عملیات لازم برای حل مسأله
    •  مشکل شمارش

    تاریخ ارسال پست: سه شنبه 30 دي 1393 ساعت: 23:41
    برچسب ها : نشانه ها و درمان اختلال ریاضی,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    اعداد بزرگ و خیلی بزرگ...

  • موضوع: هشتم ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 334
  • نظرات()
  • اعداد بزرگ و خیلی بزرگ...
      نویسنده : مهرداد سعيدی فريد


    تاریخ ارسال پست: سه شنبه 30 دي 1393 ساعت: 7:4
    برچسب ها : اعداد بزرگ و خیلی بزرگ...,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    نرم افزار ک.م.م دو عدد (پایه هفتم )

  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 583
  • نظرات()
  • نرم افزار ک.م.م دو عدد (پایه هفتم )
     

    دانلود نرم افزار

     


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:56
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    نرم افزار ب.م.م دو عدد (پایه هفتم )

  • موضوع: هفتم,کتاب,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 550
  • نظرات()
  • نرم افزار ب.م.م دو عدد (پایه هفتم )
     

    دانلود نرم افزار


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:53
    برچسب ها : هفتم,نرم افزار,ب-م-م,دوعدد,نرم افزار ب.م.م دو عدد (پایه هفتم ),
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    رسم بردار حاصل جمع :

  • موضوع: هشتم ,جالب,مطالب ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 528
  • نظرات()
  • رسم بردار حاصل جمع :
     


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:51
    برچسب ها : رسم بردار حاصل جمع :,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    5نکته طلایی جهت یادگیری درس ریاضی

  • موضوع: جالب,روانشناسی ریاضی,برترین ها ,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 381
  • نظرات()
  • پنج نکته طلایی جهت یادگیری درس ریاضی

     
    7
    نکته 1: مرور درس پس از کلاس
    همانطور که می دانیم درس ریاضی یکی از مهمترین درسهای پایه بوده و یادگیری و مطالع صحیح آن حتی در یادگیری سایر دروس تاثیر گذار است.
    پس برای موفقیت در یادگیری درس ریاضی، سعی کنید که با یک برنامه ریزی منظم، مرورهای بعد از کلاس درس را داشته باشید.حتماً تمرینات مربوط به آن درس و در صورت امکان تمرینات اضافی حل کنید.
    ---------------
    نکته 2: گوش دادن به درس در کلاس
    یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است.
    ---------------
    نکته 3: نوشتن جزوه جذاب و خوانا در کلاس درس
    حین تدریس ریاضی توسط معلم یا دبیرتان سعی کنید که هم گوش دهید و هم جزوه مناسبی یادداشت نمائید.
    ---------------
    نکته 4: فعال بودن و پرسیدن سوال در کلاس درس
    فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.
    --------------
    نکته 5: مطالعه عمقی درس ریاضی
    در هر مسئله ای که دلیل استفاده از روابط و فرمولها و یا روند حل را متوجه نشدید حتما از دبیر ریاضی یا معلم ریاضی خود سوال کنید. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان با تمرکز کامل گوش دهید.

     


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:48
    برچسب ها : پنجنکته طلایی,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    محمد رسول الله

  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 454
  • نظرات()
  • محمد رسول الله
     
    تاريخ : دوشنبه بیست و نهم دی 1393


    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:47
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    دریافت نظر در خصوص حجم کتاب درسی هشتم

  • موضوع: هشتم ,کتاب,جالب,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 322
  • نظرات()
  • دریافت نظر در خصوص حجم کتاب درسی هشتم
     

       بسیاری از دبیران ریاضی سراسر کشور معتقدند تدریس کتاب درسی ریاضی پایه هشتم، علیرغم محتوای غنی و کم نقص خود، به دلیل حجم بسیار بالای جزئیات آن، بسیار زمان بر است و نگران این موضوع هستند که آیا می توانند این کتاب را تا پایان سال تحصیلی به اتمام برسانند یا خیر؟ از آن مهم تر نگران این موضوع هستند که بالا بردن سرعت تدریس، کیفیت آموزش مطالب غنی این کتاب را تنزل دهد.

       هدف از ایجاد این پست، دریافت نظرات دبیران ریاضی متوسطه اول و ارسال آن برای گروه ریاضی دفتر تألیف کتاب های درسی می باشد تا در صورت فراگیر بودن این مشکل، اقداماتی از سوی مؤلفین انجام گیرد.   لذا خواهشمندیم همکاران عزیز، ضمن ارسال نظر برای همین مطلب، به سایر دبیران ریاضی نیز اطلاع رسانی نمایند.

       جهت مستند شدن گزارش، از همکاران گرامی تقاضا می شود نام و نام خانوادگی، استان و شهرستان محل تدریس، کد پرسنلی، نام و نوع مدرسه خود را ارسال نمایند و در صورت تمایل بنویسند که تا پایان دی ماه، به کدام صفحه از کتاب درسی رسیده اند.




    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:43
    برچسب ها : حجم کتاب درسی هشتم,
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    تاثیر خوردن صبحانه در یادگیری ریاضی

  • موضوع: جالب,مطالب ,روانشناسی ریاضی,برترین ها ,عمومی,
  • محمود قاسمی
  • تعداد بازديد : 658
  • نظرات()
  • تاثیر خوردن صبحانه در یادگیری ریاضی
    مطالعات نشان مي دهند كه حدود 25 درصد انرژي موردنياز دانش آموزان در طول روز از طريق مصرف صبحانه تامين مي شود. به همين دليل دانش آموز بايد پيش از رفتن به مدرسه حتما صبحانه بخورد. صبحانه سرشار از كربوهيدرات موجب ايجاد آرامش و خواب آلودگي مي گردد، در نتيجه بهتر است كه در اين وعده غذايي،در كنار مصرف كربوهيدرات از مواد پروتئيني مانند پنيركم چرب و تخم مرغ آب پز استفاده شود تا قدرت تمركز دانش آموزان افزايش يابد. ميان وعده ها هم بخشي از انرژي موردنياز بدن را تامين مي كنند. بهترين ميان وعده براي يك دانش آموز،انواع مغزها،نان،پنير و ميوه ها است. مصرف انواع ميوه ها و مركبات در پيشگيري از خواب آلودگي دانش آموزان مؤثر است. دانش آموزان بهتر است آب خنك به همراه داشته باشند تا هنگام تشنگي از آن بنوشند،زيرا كاهش مايعات بدن موجب خستگي زودرس، خواب آلودگي و سردرد مي شود. مصرف صبحانه چه فوایدی دارد؟ 
    - صبحانه کافی و مناسب در قدرت یادگیری کودکان و تمرکز آن‌ها در کلاس درس موثر است. 
    - افزایش نسبی قند خون بدنبال صرف صبحانه موجب بهبود عملکرد مغز و تامین انرژی لازم برای فعالیت روزانه می‌شود. 
    - مصرف صبحانه در تنظیم وزن و جلوگیری از پرخوری و ریزه خواری در طول روز که یکی از علل شایع چاقی می‌باشد، موثر است. 
     
    نخوردن صبحانه چه مضراتی دارد؟ 
    - نخوردن صبحانه اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان دارد. فعالیت طبیعی مغــز مختل شده و یادگیری و تمرکز حواس کمتر می‌شود

    تاریخ ارسال پست: دوشنبه 29 دي 1393 ساعت: 14:34
    برچسب ها : تاثیر خوردن صبحانه در یادگیری ریاضی,
      ادامه مطلب
    می پسندم 0 نمی پسندم 0

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 37
    صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ...36 37 صفحه بعد
    ریـــــاضــــی کـــده ریـــــاضــــی کـــده
    با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید با ما همسایه شوید

      تمام حقوق برای وب سایت ((ریـــــاضــــی کـــده)) محفوظ است.

      انتشار مطالب سایت بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد

      طراحی و کد نویسی : قالب گراف